Дата: Понедельник, 15.12.14, 13:34 | Сообщение # 1
Разработчик Croteam Издатель Devolver Digital Дата выпуска 11 декабря 2014 года Жанр Головоломка, Экшен, Приключенческие игры Платформы PC, Mac, Linux, Android Игра в Steam, Официальный сайт
The Talos Principle - это философская головоломка с видом от первого лица от студии Croteam, создателей легендарной серии Serious Sam, написанная в соавторстве с Томом Жубертом (FTL, The Swapper) и Йонасом Киратзесом (The Sea Will Claim Everything).
Словно пробудившись от глубокого сна, вы оказываетесь в странном, диковинном мире, полном древних руин и сложных машин. По воле своего создателя, вам предстоит решить ряд непростых головоломок и выбрать, стоит ли полагаться на веру или задать себе сложные вопросы: Кто ты? Каково твоё предназначение? И что исходя из этого ты собираешься делать? • Преодолейте более 120 головоломок в необычном и прекрасном мире. • Отвлекайте дронов, управляйте лазерными лучами и даже манипулируйте временем, чтобы доказать свою ценность или найти выход. • Погрузитесь в историю о человечности, технологиях и цивилизации. Ищите подсказки, стройте теории и определяйтесь с собственными выводами. • Прокладывайте собственный путь в нелинейном мире игры, по-своему решая головоломки. • Но запомните: выборы имеют последствия, и кто-то всегда следит за вами.
гавно короче)где тот dlc который добавляет новые миссии7
ЦитатаItachi91 ()
Дополнение ожидается к выходу уже этой весной посредством четырёх эпизодов. Разработчики обещают, что игроков заставят пошевелить развилинами довольно сложные головоломки.
The Talos Principle: Road to Gehenna Coming July 23 сейчас в стиме доступно публичное бета тестиование патча
Build 243054 for The Talos Principle is now available in beta "publicbeta", which does not require a password.
To install the beta, do this: - locate the game in the Steam's "Library" panel - right click and invoke "Properties" - select the "Betas" tab - choose "publicbeta"
NOTE: If you want to later change back from publicbeta to default, savegames may be lost! We test for forward upgrades, but not in the other direction.
Here are the changes:
New features: - Prepared for Road To Gehenna DLC. - SteamVR is now officially supported. To enable it, right click on The Talos Principle in your Steam Library, then click on Properties / Set Launch Options, and add the following parameter: +vr 1 - Added support for the newest ATI GPUs.
Gameplay/visual improvements: - Improved behavior of wide plasma walls: players will no longer be pushed to the original point of entry, and touch effects should sound more natural. - Improved the appearance of soft shadows on vegetation. - Added support for viewer-facing cloud particles, which should look more natural. - Deliberate glitching will no longer occur while player is using a terminal.
Bug fixes: - Fixed several cases where connectors would lose their connections when using time recorder. - Fixed SSAO artifacts on certain resolutions and buffer scales. - Fixed an issue causing some crumbs to be rendered black (e.g. black grass). - Fixed artifacts along object edges lit by fast lights when using MSAA. - Shader caching and texture loading progress screen will now render correctly on triple screen setups.
Optimizations: - Major overhaul of crumbs rendering. There should be a noticable increase in performance on lower-end PCs. - Optimized visibility system for distant lights, which improves performance on lower-end CPUs. - Improved performance of plasma wall rendering on ATI cards.
шикарная игра, головоломки отличные, а уж на звезды есть вообще конкретные, подача сюжета, стиль, на пятерку, для нее и длц за деньги не грех купить, разрабы молодцы
akSiOma, качай любую игру и патч который я чуть позже раздам. длц снова обновилось (возможно русский завезли) пока русского не будет я раздавать не буду. на английском RELOADED уже зарелизили
Как на лицензии активировать русский язык в DLC : Из отзыва в стиме
Цитата
Разработчики уже добавили русскую локализацию в public beta 1. Заходим в библиотеку игр 2. Правой клавишей по игре -> Свойства 3. Вкладка БЕТА-ВЕРСИИ 4. Выбираем publicbeta - Public Testing 5. Ждём, пока скачаются данные 6. Запускаем игру -> OPTIONS -> LANGUAGE 7. Играем
Добавлено (24.07.2015, 13:48) --------------------------------------------- Русский язык и вправду есть .(с озвучкой)
Ну что? Как дополнение? На уровне? Основную игру только начал проходить на лицухе (до этого играл немного на пиратке)
Дополнение сделано на уровне. Продолжение выноса мозга обеспечено.
Первый уровень из 4-х комнат проходил часа 3-4. В итоге прошел, но собрал только 2 звезды из 4. Каждая комната на первом уровне заслуживает 5 из 5 имхо. Сейчас зависаю на втором уровне.
Как на лицензии активировать русский язык в DLC : Из отзыва в стиме Цитата: Разработчики уже добавили русскую локализацию в public beta 1. Заходим в библиотеку игр 2. Правой клавишей по игре -> Свойства 3. Вкладка БЕТА-ВЕРСИИ 4. Выбираем publicbeta - Public Testing 5. Ждём, пока скачаются данные 6. Запускаем игру -> OPTIONS -> LANGUAGE 7. Играем Добавлено (24.07.2015, 13:48) --------------------------------------------- Русский язык и вправду есть .(с озвучкой)
.
А пиратку с русским языком ДЛС где-нибудь можно скачать?
The Talos Principle - Update 246379 Build 246379 for The Talos Principle is released. If you have previously opted into public beta, you already have this.
Here are the changes:
New features:
- Added support for additional (non-XInput) controllers. - Added water splash sounds. - Added a work-in-progress feature for Linux: VDPAU, which can be used for displaying frames. It's used to achieve smoother framerates because it allows precise tracking and scheduling of frame times. However, it is not yet functional, and will be made available in the next patch.
Bug fixes: - Fixed elevator exploits on final Tower puzzle. - Fixed a crash when removing an item from a mine during timerecorder playback. - Fixed a rare crash when snapping items in a fan stream. - Fixed an issue with mouse polling and sensitivity calculation. Mouse input should now be smoother and unaffected by Fast Forward feature. - Fixed a problem where QR message painting would not work when using a gamepad. - Fixed an issue where changing the preferred view mode via hotkey (default: H) during gameplay would not be saved nor indicated in Game Options menu. - Fixed an issue where connector beams would appear distorted when viewed over a water surface. - Fixed an issue where webcams would be activated when starting the game. - Fixed an issue causing the "Lefty V" controller layout to be invalid. - Lens flares should now be visible on torches again. - Fixed several occurances of visible z-fighting. - Several minor visual touch-ups and geometry fixes across all levels.
** Road To Gehenna **
New features: - Italian and Polish localizations are now available for Road To Gehenna DLC.
Bug fixes: - Fixed problems caused by freeing the admin before freeing anyone else. - Fixed problem with Admin not being liberated after restoring the backup that was made when solving the Admin door arranger. Now Admin will be marked as liberated if the arranger is solved. - Fixed several exploits.
The Talos Principle - Update 248139 Build 248139 for The Talos Principle is released. If you have previously opted into public beta, you already have this.
Here are the changes:
New features: - VDPAU should now be usable on Linux. To enable it, press the tilde (~) key to invoke the console, then use the following commands: ogl_bEnableVDPAU=1 gfxRestart() - Added native support for 64-bit OSX. - Added Czech localization (text-only, no voiceovers). - Added Croatian voiceovers.
Bug fixes:
- Fixed white screen on OSX when switching from borderless to windowed mode. - Numerous small improvements in various localizations.
** Road To Gehenna **
New features: - Added Italian and Polish voiceovers for Road To Gehenna DLC.
Дата: Понедельник, 07.12.15, 16:04 | Сообщение # 62
The Talos Principle - Update 250610 Build 250610 for The Talos Principle is released. If you have previously opted into public beta, you already have this.
Here are the changes:
New features: - Added native 64-bit support for Windows. - Added support for Direct3D11.1 API. This should help improve stability on OSes/drivers which support it.
Bug fixes: - Improved Czech localization. - Added back missing decals for an Easter egg on Roman World 6. - Fixed rendering issues that could occur in some cases when using instancing on Direct3D 9. - Fixed rare artifacts with bloom effect that could occur on Direct3D 9. - Fixed a rare crash that could occur if using the editor or playing the game in windowed mode and resizing the window.
Linux/OSX: - Fixed shader issues with some ATI drivers under OSX. - Fixed Unicode text input in console on OSX.
Notes: - You need at least "The.Talos.Principle-CPY", all newer versions will work, too! - The DLC "Serious", "Prototype" and "Road to Gehenna" are included! - Use the junk file remover to get rid of all files that got deleted by steam! - Check your game installation with the .sfv after updating / cleaning! - Many thanks to machine for the updated DLC files and to syahmixp for SSE!
Дата: Понедельник, 12.12.16, 14:26 | Сообщение # 64
The Talos Principle - Update 277544 Build 277544 for The Talos Principle is released. If you have previously opted into public beta, you already have this.
Here are the changes:
New features: - Added support for latest AMD and nVidia cards.
Improvements: - Improved stability and performance on Vulkan API.
Bug fixes: - Fixed issues with fullscreen rendering on Vulkan on Linux. - Fixed a rare crash when exiting the game.
A clean installation of v267252, v269335 or v277544 is required for this patch! All updated DLC files are included! It's absolutely necessary to use the included junk file remover .bat! Besides this .bat and the actual update files the package contains an .sfv, the complete manifest and a SmartSteamEmu crack setup!
Croteam все еще работает над The Talos Principle 2
Сценарист The Talos Principle из Croteam рассказал, что разработка сиквела все еще ведется, хотя игра была анонсирована в 2016 году. За это время студия хранила молчание и разрабатывала Serious Sam 4.
Когда проект переходит в экстремальный режим разработки, у всех пар валит из ушей. Я не говорю про кранчи, но мы действительно были сосредоточены на Сэме. Talos 2 в разработке, у нас есть определенный план и довольно интересная история.
Сложность в том, что хороший сиквел сложно сделать, когда первая часть как бы завершает сюжет. Не хочется, чтобы в игре было что-то наподобие: "О, на самом деле этого не произошло, теперь вы должны сделать это снова!".
У нас есть амбициозная история для сиквела и мы обязаны ее воплотить в жизнь.
Разработчик отметил, что работать над The Talos Principle 2 проще, чем над Serious Sam 4. Стало меньше подвижных деталей, не приходится иметь дело с десятками врагов и оружия. Все это занимало много времени.
Если бы люди понимали, сколько труда уходит на разработку. Это даже страшно представить, сколько уходит времени. Я даже не имею в виду нас, сценаристов, хотя мы тоже надрываемся. Программирование — это целое искусство.