Разработчик: Ubisoft Издатель:Ubisoft Даты выхода игры: 5 октября 2018г Жанры:Action / RPG / Adventure / 3D / 3rd Person Платформы:PC, PS4, Xbox One Описание: Возьмите под контроль свою судьбу и напишите свою собственную эпическую Одиссею про свое путешествие, чтобы стать легендарным Спартанским героем. Жизнь невероятных приключений в мире, где каждый выбор имеет значение. После того, как ваша семья отвернулась от вас, вы должны отправиться в приключение от изгнанного наемника до легендарного спартанского героя, чтобы раскрыть правду о своем прошлом.
После премьеры первого трейлера и геймплея Assassin's Creed Odyssey разработчики из Ubisoft рассказали о главных особенностях игры, которая впервые в серии представляет собой RPG, а не экшн с ее элементами. Вот их перечень.
30 часов диалогов с опциями ответов; Несколько концовок; Кастомизация персонажа и корабля; Сражения до 300 солдат в одном месте; Главное оружие — копье, а не скрытый клинок; В игре есть возможность флирта и романы; Опции для романов одинаковы для персонажей обоих полов; И это значит, что здесь есть однополые романы.
Assassin’s Creed Odyssey world premiere hands-on: Ubisoft is going full Witcher We captain a ship, pick through dialogue trees, and fight a bear ahead of Oct. 5 launch. SAM MACHKOVECH - 6/12/2018, 1:30 AM
30 LOS ANGELES—Ubisoft didn't do a great job hiding Assassin's Creed Odyssey ahead of this year's E3, thanks to a leaked promotional keychain of all things. But the game's developers at Ubisoft Quebec redeemed the company by hiding the bigger news: that this annual Assassin's Creed update actually feels ambitious.
Monday's Ubisoft press conference saw the company telling players to "live your Odyssey" starting October 5 on Xbox One, PlayStation 4, and Windows PC. Before that announcement, Ubisoft was gracious enough to give us nearly an hour of hands-on time with a pre-release build. That much time wasn't enough to confirm all of the developer's lofty claims, but it was enough to see serious Witcher-like aspirations for the series' first true "open world RPG."
Son (or daughter) of Nikolas The year is 431 BCE in Greece, and players take control of either Alexios or Kassandra, a child born into the era of the Peloponnesian War—and into a tragic prophecy as foretold by the Oracle of Delphi. Players will be cast out of their Spartan family as a child—revealed in the trailer by way of father Nikolas knocking a child off a cliff. Players eventually return to Greece as an adult... and a mercenary.
Ubisoft emphasizes two things with its opening menu: that players must immediately make a decision about their player-character (man or woman), and that such a decision has zero impact on the gameplay that follows. Other than dialogue tweaks for the names and different voice actors for your own character, the game is designed to play out in a mechanically identical fashion. (Based on my time with both characters, there's no question: Kassandra's voice actor is far, far less excruciating to listen to than the shout-crazy man who voices Alexios.)
Our hour-long demo took place on the Delos, a pair of densely populated Greek islands that players can expect to reach roughly 15-20 hours into the campaign. These appeared to make up a tiny percentage of the full map that Ubisoft Quebec showed attending press, though it was unclear how much of that map includes accessible water and terrain.
Those islands were chosen for a particular reason: Odyssey brings naval travel and combat back to Assassin's Creed, and our quick spin revealed a simple, elegant, and ultimately familiar system of easily piloting giant ships and aiming basic attacks on the port and starboard sides. Players will be expected to recruit NPC allies throughout the campaign's course for the sake of improved seafaring, though we didn't get to convince anybody (either through diplomacy or force) to join our ragtag crew.
Stab shields, make choices, fight bears The demo was packed full of dialogue, and players will now get to pick dialogue options that Ubisoft insists will be impactful to the plot. We didn't see too much evidence of game-changing dialogue while island-hopping. Meaning, in some conversations, we'd get to pick different harmless responses to basic questions, which couldn't be taken back. Other times, we saw questions that were marked in white text—meaning, these were solely meant to offer more back story as opposed to changing how an NPC might react to your hero.
The islands include roughly five hours of main and side quests, Ubisoft says, and one staffer alluded to a party at the campaign's end whose characters and dialogue vary based on who you meet and how you talk to them around Delos. Additionally, this staffer hinted to a conversation about depression that forces the player to make a choice on a potentially very sensitive issue. We hope Ubisoft is sensitive with this kind of delicate topic.
The demo didn't let us truly play with the other major Odyssey addition: an evolved take on the skill trees found in Assassin's Creed Origins. We did get to dig through this new skill-tree menu system, at least, and the above gallery reveals a few of the otherworldly powers that your hero will get access to in the game. My favorite was easily the shield-stab, a power that recharges every 10 seconds or so and lets you impale a foe's shield with a spear, then toss the shield to the side to more easily finish that soldier off.
But a short demo is a hard sell for major RPG-like aspirations. Player choice and skill-tree decisions can sometimes send a rippling, butterfly effect through a grand RPG, or they can be cosmetic window dressing for a largely linear experience. We didn't see enough during the demo to make a call either way. Instead, we found that thus far, these elements neatly fit into other familiar Assassin's Creed elements cobbled from the series' past few years, like horse-riding, wall-scaling, large-group combat, and seafaring.
If you like following zillions of quest icons, for both main and side quests, while feeling like a mix between a sword-wielding Spartan and a wall-scaling Spider-man, Odyssey already has that template laid out. A new 150 vs. 150 battle mode (dubbed Conquest Battle, which is offline against NPCs) emphasizes how Assassin's Creed has finally gotten the hang of letting players aim strikes and stabs in a larger crowd. A single quest we took on with a lengthy dialogue-tree conversation with Sokrates emphasized player choice while deciding how to rescue a strange prisoner in a guarded compound. (We took the back route and swam through a back channel.) And an epic fight in a bear's den reminded us that, you know, bears are deadly.
All in all, should the game's scope and RPG aspirations land anywhere near its lofty aims, Ubisoft might have a perfectly serviceable sequel here by default, if not a genre-changing stunner. It's a good sign for a series that has suffered from an "ugh, another annual sequel" reputation over the past few years, and we'll keep a keen eye on Odyssey's odyssey until its October launch.
Успел купить по вкусной цене Ultimate Edition за 2160 рублей с учетом 20% скидки. Игра добавилась сразу в список игр аккаунта. По всей видимости это баг, ведь в англосаксонском магазине юбиков цена на Ultimate Edition без скидки в 120$
Это точно. В плане атмосферы и миров, у них вся серия в этом шикарная, так что можно не переживать. До сих пор вспоминаю здорово проработанный Париж или Лондон. А вот сюжет это да, бывают и провалы))
Всё таки был баг с ценой сейчас скидка на Ultimate Edition составляет 5%(4199руб). Поздравляю всех кто успел купить за 2160руб. Главное теперь чтоб не отозвали)))
да не интересная будет игра, опять будет куча одноклеточных квестов и прочей лобуды, сделали ретекстур карты и продают гениально, хотя бы графику нормальную сделали. Какого фига лица хуже чем в юнити ???
MasioWin777, кому зашёл ориджинс тому зайдёт и одиссей. И наоборот. Лично мне очень понравилось, прям кайфовал) 102 часа набегал. Думаю в одиссее будет аналогично не меньше 100ч геймплея.
FoxhaunD, мне очень зашла Origins, в дестве увлекался др. египтом и грецией, к последней сильно остыл за последние годы, да и ждал, что будет нечто кардинально другое из эпох (сволочи, дайте Китай!). Бесит то, что в Origin как бы показали зачатки ордена, а тут след часть по времени её раньше...Но искренне рад, что будут развивать РПГ механику Origins.
На официальном сайте Assassin's Creed можно бесплатно получить загружаемый контент под названием «Подарок Богов» для Assassin's Creed: Odyssey. На странице assassinscreed.ubisoft.com/game/en-us/home нужно прокрутить в самый низ и просто войти в свой аккаунт.
Представитель портала PowerPyx на gamescom 2018 не только поближе познакомился с Assassin's Creed Odyssey, но и смог записать свой игровой процесс, включая полную карту мира.
Всего, похоже, будет 37 локаций, включая Македонию, А́ттику и Аркадию,а также Эвбею и Лесбос. Несмотря на общую масштабность (около 130 км2), игре не удалось обойти Карибский бассейн из Assassin's Creed IV: Black Flag (235 км2), хотя стоит учитывать — воды в «Чёрном флаге» всё же побольше. Карта «Одиссеи» разбита на острова, у каждого из которых есть рекомендуемый для посещения уровень. Однако, видимо, в игре используется система автолевелинга противников, поэтому слишком просто изучать мир никогда не будет. В демо на gamescom 2018 персонаж уже был максимального 50-го уровня.
Во время выставки Gamescom 2018 гейм-директор Скотт Филлипс и нарративный директор игры Мелисса МакКобри провели сессию вопросов и ответов. И один вопрос интересовал ПК-геймеров сильнее всех остальных - какие системные требования стоит ожидать от Assassin's Creed Odyssey. Скотт Филлипс заявил, что за ПК-версию отвечает та же команда, которая занималась Assassin's Creed Origins, поэтому он считает, что требования не должны измениться.
я надеюсь, что они изменятся (в меньшую сторону). в стиме на origins по прежнему висит в рекомендованных i7 3770 (который просто умирает под нагрузкой) и gtx 760. это чудо еле вывозят топовое процессоры. если будет то же самое, то флаг им зад
daniloid, рекомендованные для 30 фпс, у меня 3770к вытягивает 58-60 фпс в александрии и свыше 60ти в любых других местах, поэтому все корректно для обычного 3770 про видюху же не могу сказать
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only) Processor: AMD FX 6300 @ 3.8 GHz, Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz, Ryzen 3 - 1200 Video: AMD Radeon R9 285 (2GB VRAM with Shader Model 5.0) or NVIDIA GeForce GTX 660 Memory: 8GB RAM Resolution: 720p Targeted framerate: 30 FPS Video Preset: Low Storage: 46GB available hard drive space DirectX: DirectX June 2010 Redistributable Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Recommended Specification
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only) Processor: AMD FX-8350 @ 4.0 GHz, Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz, Ryzen 5 - 1400 Video: AMD Radeon R9 290X (4GB VRAM or more with Shader Model 5.0) or better or NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) – See supported list* Memory: 8GB RAM Resolution: 1080p Targeted framerate: 30 FPS Video Preset: High Storage: 46GB available hard drive space DirectX: DirectX June 2010 Redistributable Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Recommended 4K Configuration
OS: Windows 10 (64-bit versions only) Processor: AMD Ryzen 1700X @ 3.8 GHz, Intel Core i7 7700 @ 4.2 GHz Video: AMD Vega 64, NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB VRAM with Shader Model 5.0) Memory: 16GB RAM Resolution: 4K Targeted framerate: 30 FPS Video Preset: High Storage: 46GB available hard drive space DirectX: DirectX June 2010 Redistributable Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers