Жанр: Симулятор Издатель: Kunos Simulazioni Разработчик: Kunos Simulazioni Платформы: PC Дата выхода: 19 декабря 2014 Игра в steam
Assetto Corsa – новый гоночный симулятор компании Kunos Simulazioni. Среди основных особенностей Assetto Corsa значатся современный графический движок с полной поддержкой DirectX 11, реалистичная физическая модель, официально лицензированные автомобили и трассы, воссозданные с помощью лазерного сканирования, открытая архитектура, позволяющая сообществу симрейсеров самостоятельно создавать и внедрять в игру различные модификации и многое другое.
В преддверии выпуска первого платного дополнения «Dream Pack» для Assetto Corsa разработчики из Kunos Simulazioni опубликовали на своей страничке в facebook информацию о некоторых изменениях, которые произойдут в симуляторе в ближайшее время.
К сожалению, объявление разработчиков сделано только на итальянском языке, поэтому за точность перевода мы не ручаемся, тем не менее, суть сказанного можно интерпретировать достаточно точно. Самое ожидаемое это то, что в игре по-прежнему ведется оптимизация имеющегося функционала, появится возможность предустановки погодных условий, ну и важная деталь, в игре наконец-то появятся флаги.
Графика Переработаны некоторые функции эффектов пост обработки, HDR и оптимизировали рендеринг частиц, это должно улучшить графику и освещение, а также повысит производительность. Общая оптимизация графического ядра гарантирует более стабильную частоту кадров при любых условиях, как в одиночном режиме, так и в многопользовательском. Эффекты дыма также быи оптимизированы, устранена проблема большой генерации дыма на старте гонки, из-за чего происходило снижение производительности.
Искусственный интеллект Для обеспечения более стабильной работы оптимизирована нагрузка на CPU. Кроме того ведется работа над улучшением взаимодействия AI друг с другом и автомобилем игрока, а так же над их поведением в гонке. В результате должно уменьшиться количество столкновений, траектории станут более предсказуемыми, улучшатся старты гонок, все это улучшит ощущение гонок.
Флаги и правила Наконец-то в игре появятся гоночные правила и сигнализирующие флаги, включая желтый, синий и черный.
Погодные условия Для разнообразия игрового процесса в игру добавят возможность устанавливать погодные условия. Выбор можно будет делать между легким и густым туманом, чистым небом, легкими облаками или тяжелыми грозовыми тучами, это напрямую отразится на освещении, видимости, температуре трассы, все это разнообразит игровой процесс и добавит большего эффекта погружения. Погодные условия можно настраивать, а так же создавать новые.
Повреждения, вид и звуки Некоторые параметры, отвечающие за настройку повреждений, движение головы, угла обзора зеркал, отражения, звуки окружающей среды были добавлены или оптимизированы, улучшив ощущение от вождения и просмотра повторов.
Повторы Высокая точность и реалистичность движения автомобилей по трассе и управление камерами в режиме повтора требуют для записи большого объема оперативной памяти. Это не устраивает большинство игроков, так как из-за ограничения по объему выделяемой памяти не всегда есть возможность записать повтор всей гонки целиком. Поэтому в обновлении появится возможность настройки качества записываемого повтора, благодаря чему размер файла может быть уменьшен в четыре раза, а длительность записи соответственно увеличена.
Пред-заказ и дата выхода Дата выхода дополнения Dream Pack и Assetto Corsa 1.1 подтверждена на первый квартал 2015 года.
1.0.5 - Fixed empty resolution list 1.0.4 - Fixed some stuttering 1.0.3 - Switched to a different timer to avoid time drift with software overclock caused by Windows or Motherboard drivers bugs
По ошибке разработчики пустили бета патч для Drim Pack DLC в стим. чем мы собственно и воспользовались
1.1 beta1 - Fixed tyre fake shadows in slowmo replay - Improved AI - Added custom head movements per car (driver3d.ini) - Driver helmet/head now cast shadows in onboard camera - Added custom weather selection - Improved Pedals App - Rendering performance optimizations - Particle rendering optimiziations - Render Stats form now features units - Added "final" damage for high speed impacts - Added quality settings to replay that allow up to 4x longer replays - Fixed driver shift preload animation at race start - Fixed camera car not using FOV value - Fixed AI choosing wrong (slow) tyres - Updated FMod to 1.05.12 - Tweaked exterior reverb parameters - Tweaked envelopment values for some sound events - Improved positional surface sounds - Fixed wind and tyre rolling noise - Fixed doppler effect for rev limiter and horn - Fixed FOV in mirrors, now editable in system/cfg/assetto_corsa.ini - AI race starts greatly improved - Fixed wrong shadow resolution when moving through F6 camera car cameras - Fixed graphics not following dynamic track grip levels in Multiplayer - Fixed "fast" height evaluation for validating setup ignoring tyre pressure - FPS caps is now compatible with the new 1ms resolution timer - Suicidal server admins are now a protected species and not allowed to kick themselves anymore - Adjusted fuel consumption for most of the cars - UI now understand fuel range relative to car and track and adjust maximum race lap count automatically for quick races and race weekends against the AI - Added 4WD simulation in drivetrain.ini - Added live axle suspension geometry - [DATA] section in aero.ini is now obsolete and must be eliminated. HEADER=2 is mandatory if damage is used. - AC now support multiple configurations on circuits - A to B gameplay options for hillclimb tracks and specific circuits that support. - Tyre pressures can now be shown in digital_instruments.ini - Limited static weather situations can now be selected from the UI. Weather is also moddable. - Time Attack now has a global multiplier that controls the amount of time available for the first checkpoint. - Customizable TrackIR rotation range. - Chat window now supports full Unicode charset
Lordw007, Игра стала еще стабильней и доработанной,жаль только DLC еще не работает,в папке content появилась погода (weather),а c Dream Pack(а) и так еще ничего нету там
ghostrabyter, кряк сделал. сейчас пакуется патч. чёта долго и похоже вес как вся игра. в этом случае я выложу игру целиком
1.1 - Added ai-hints - New penalty system - Added Kick Quorum to the server - Fixed sound pops and clicks for some cars engines - Fixed traction control sound events - Fixed Tatuus FA01 limiter sound - Improved sound dynamics under load for some cars - Launcher: more graceful handling of missing/problematic content - Launcher default theme: personal best time grid filtering by car/track added - Fixed blank resolution box - Updated Fmod SDK project (minor envelopment improvements) - Fixed missing sound events - Fixed crashes volume - Reworked envelopment for interior and exterior sounds - Higher exterior volume for surround speaker configurations - Improved sound dynamics for Corvette C7R and BMW m235i Racing - Fixed tyre fake shadows in slowmo replay - Improved AI - Added custom head movements per car (driver3d.ini) - Driver helmet/head now cast shadows in onboard camera - Added custom weather selection - Improved Pedals App - Rendering performance optimizations - Particle rendering optimiziations - Render Stats form now features units - Added "final" damage for high speed impacts - Added quality settings to replay that allow up to 4x longer replays - Fixed driver shift preload animation at race start - Fixed camera car not using FOV value - Fixed AI choosing wrong (slow) tyres - Updated FMod to 1.05.13 - Tweaked exterior reverb parameters - Tweaked envelopment values for some sound events - Improved positional surface sounds - Fixed wind and tyre rolling noise - Fixed doppler effect for rev limiter and horn - Fixed FOV in mirrors, now editable in system/cfg/assetto_corsa.ini - AI race starts greatly improved - Fixed wrong shadow resolution when moving through F6 camera car cameras - Fixed graphics not following dynamic track grip levels in Multiplayer - Fixed "fast" height evaluation for validating setup ignoring tyre pressure - FPS caps is now compatible with the new 1ms resolution timer - Suicidal server admins are now a protected species and not allowed to kick themselves anymore - Adjusted fuel consumption for most of the cars - UI now understand fuel range relative to car and track and adjust maximum race lap count automatically for quick races and race weekends against the AI - Added 4WD simulation in drivetrain.ini - Added live axle suspension geometry - [DATA] section in aero.ini is now obsolete and must be eliminated. HEADER=2 is mandatory if damage is used. - AC now support multiple configurations on circuits - A to B gameplay options for hillclimb tracks and specific circuits that support. - Tyre pressures can now be shown in digital_instruments.ini - Limited static weather situations can now be selected from the UI. Weather is also moddable. - Time Attack now has a global multiplier that controls the amount of time available for the first checkpoint. - Customizable TrackIR rotation range. - Chat window now supports full Unicode charset
1.0.4 - Fixed some stuttering
1.0.3 - Switched to a different timer to avoid time drift with software overclock caused by Windows or Motherboard drivers bugs
1.0.2 - Fixed wrong impact speed calculation for car to car contact resulting in too much damage - Fixed possible wrong grain calculations when tyre has no load - Fixed car bottom not colliding with road - Fixed bottom collision box for Mercedes SLS GT3, Lotus Evora GX and GTC, Ferrari 312T, Pagani Huayra - Fixed wrong camber for remote cars on multiplayer
1.0.1 - Ruf CTR Yellowbird added - Added /client_list and /kick_id server admin commands to ban drivers with international character names - Fixed caret bliking period for text input boxes - Disabled OculusVR demo mode - Now blurred wheel objects work properly on car lods - Added support for brake lights dimmed when car lights is on - Server now correctly answer to launcher in LAN mode
1.0 - AI now brakes better in the pitlane - Fixed problems with remote car colliders not properly turned off when disconnected - Fixed DRS triggered from wheels - More robust session status sync between server and clients - Improved feedback to the kicked or disconnected user - Improved car height calculation for a more uniform setup validation - New Alfa Romeo Giuletta Q.V. 2014 Launch Edition - Eliminated FFB vibration at 30kmh - Updated tyre model for all cars - Corrected bug in F40 old and street tyres - Modifications on Lotus 98T and F.Abarth Aero map - Modifications in engine brake on some cars - Improved post processing effects S1-Dynamic S1-Sport S1-Movie S2-Photographic S2-Retro70s S3-Vignette - New post processing effects S1-Evolution S1-Expanded S1-Filtered S1-Soft S2-B&W S2-B&W - HI S3-Sepia - New and improved photomode feature. Photomode activates from the replay User Interface - New carbonfibre shader for cockpits of: bmw z4 gt3, bmw m3 gt2, Ferrari f40, Ferrari 599xx, Ferrari 458 gt2, ktm xbow, lotus evora gtc, lotus evora gtx, mclaren mp4-12, mclaren mp4-12 gt3, p4/5, tatuus - Dirt layer optimization - New skins for some cars, more to follow - Small bug and fixes on trento bondone, magione, Spa Francorchamps - Fmod project updated: no critical changes, just check volumes and envelopment for each event and mixer groups - New sounds for Lotus Type 49, Ferrari F40 and Ferrari 312T - Audio latency level can now be set in the launcher: available options are Normal, Low and Very Low - Fixed FMod bug in multiplayer mode causing FPS drops - Fixed wind volume for both stereo and surround configurations (default value: 0.7) - Fixed bodywork sound audible for some cars when standing still - Improved exterior sounds spatialization for surround speakers configurations - Improved and balanced gearshift, backfire and limiter sounds - improved positional sound for surfaces - Overall volume balance - Other minor audio fixes and improvements - Added cutscenes for some of the career series. - Improved algorithm for AI level while racing should give closer racing - Inverted steering wheels and negative camber corrected for multiplayer clients - Multiplayer basic admin tools: Added simple admin commands using the chat window. It is important to set the "ADMIN_PASSWORD" in the server_cfg.ini file, an empty ADMIN_PASSOWORD will disable admin commands.
/help: prints the list of the available commands /admin: become administrator for the server. ex, if the password is "kunos" the command is "/admin kunos" /next_session: moves to next session /restart_session: restart the session /kick: kick a user using the rules (blacklist etc) of the server. To kick a player named "The Player": /kick The Player
- GT2 and GT3 cars, F.Abarth, Exos and Exos S1, M3 E30 GrA and DTM have now the modified tyre model - LaFerrari has modified active aero and tyre model - BMW M3 E30 street car has modified tyres (all compounds) as an example of street tyres new model. - GT2 and GT3 cars have now the "old" FFB gain settings in their physics. Obviously the min FFB slider still works on them too. Please try and report back - Zonda R, Huayra, 599XX have now tyres that are more load sensitive and more speed sensitive. Laptimes should be slower. Please give feedback on driving feel. Keep in mind you're going to be slower, give it some time. - Minimum FF force implemented. Can provoke STRONG vibrations in the center zone, use as low as possible! - All cars have new FF gain values to eliminate FF clipping. You might need to raise your FF gain values on your configuration or add a bit of minimum. Advice 0.12 for logitech wheels, much lower for other wheels. Experiment and report on beta forums - Difficulty level slider on career - Much more laps possible on single player quick and weekend races when fuel consuption is off - Added diffuser stall on low speed for tatuus formula Abarth.
игра теперь весит 22gb а патч с длц 12gb я делаю релиз (патч с длц) на около 4gb ну что сказать скай я не успел оценить. а вот норд норм как в проджект карс. похож очень, не такой качественный в плане красоты и более ровный, но это особенность физики ассетто
ghostrabyter, мне не понравилось качество игры в целом с эти длц. ожидал большего после трейлеров и бета патча геометрия трассы не плохая. очень похоже на карс вариант. но менее детальная и трясёт на прямой не так сильно как в реале (а в карсе трясёт) таким образом имея скан кунос не смогли его реализовать
короче говоря всё таже корса что и была с не значительными изменениями в лучшую сторону Кто желает после патча проверьте SFV Only tracks and cars from DLC на лицензии как мод завести не выйдет (тем кто не покупал)! после выбора авто и трассы вылет в меню: Log shows error for DLC key missing/invalid.
Lordw007, Всё впереди,может будут реализовывать реалистичность,мне понравилась игра еще с первой версии,можно сказать,ждал её с анонса,как для разнообразия с карсом вполне всё устраивает,это для меня как фифа и пес,как код и бф(мф1/2 / бк2),я не ищу,что из них лучше/хуже,я смотрю на них как на альтернативу,надоело одно играю в другое,так веселее
Попробуй Р1 на Monza 66,по любому получишь море фана!
Lordw007, А длс никакой возможности нету активировать не покупая на лицензии? А то щас нету возможности приобрести dlc, а сама игра лиц есть. Или только юзать кряк и все. Вроде тачки и петля видны но как жмешь старт, то ошибка acs.exe/
вот ковырял игру почти весь вечер. в итоге только этот способ позволяет играть на лицензии в не купленные DLC, мультиплеер тоже работает но никто не застрахован в этом случае
Changelog 1.1.1 - Launcher: new option in Options > General to ignore Windows' display scaling - Launcher: launcher will now reset to default theme on version change - Launcher: potential fix for rare crash on exit - Launcher default theme: further additions to the handling of missing/problematic mod content - Added Visual Studio DLLs - Now correctly set replay speed for replay files recorded with older versions of AC - improved exterior m235i backfire envelopment - Corrected C9 numbers on skin - Corrected Alfa GTA tyres naming - Custom post processes are now correctly located by the launcher in Documents/Assetto Corsa/cfg/ppfilters
1.1.2 - Fixed lap time detection system missing first laps - Improved Physics Time Occupancy % (PHY) in Render Stat Form - Improved overlay leaderboard to show millisecond accuracy gaps for Qual and Practice session and "PIT" indicator for pitted cars - Fixed McLaren P1 wing always down in multiplayer - Fixed cars not locked in pits when not starting after a multiplayer session was restarted - Added option to suppress log in assetto_corsa.ini - Fixed replay timestamps on the timeline - Fixed useless yellow flags on race start - Fixed getTrackConfig Python API returning wrong string - Launcher: added forced exit timer on shutdown - Launcher: added more details in content loading errors
Дата: Понедельник, 27.04.15, 14:47 | Сообщение # 210
1.1.6 - Fixed no collision bug between first 2 cars in the server list - Fixed TCP connection getting dropped for timeout - Fixed Pagani Huayra rear wings animation bug, wrongly connected to the animated suspensions on the last update. Physics unchanged and unaffected - Updated suspension on LaFerrari, missed on last updated due to time constrains - Fixed server output for "LAP WITH CUTS" - Fixed KERS not recharging when car is reset - Telemetry speed graph is now autoadjusted for max speed - Fixed animations running at wrong speed during replays - Fixed CPU time in render stats with negative numbers on PC with timer drifting - Fixed pitstop automatic controller not pressing the clutch and sometimes leaving the car moving away - Fixed Essential and RacePosition app wrong values in replay mode - Fixed Leaderboard in online races - Added flags, penalties, kers to the shared memory - Fixed wrong tyre temperature value in the car setup screen - Fixed crash if a non existent PP effect is selected - Fixed problem with TAB leaderboard on change session - Removed invalidation message from drift and time attack modes - Change camera button can now be assigned properly to another key - Fixed penalties on time attack - Fixed bad rear pressure slider placement on Lotus 2-11 setup - Default launcher theme: skip YouTube device support message - Ferrari F40 S3 brake bias adjustments in setup - Mclaren F1 GTR front left Toe-in setup slider value fixed - Added Fuel pressure (shows fuel quantity) to BMW M3 E30 DTM and Group A - Fuel indicator working for Alfa Romeo GTA, Lotus 2-11, Lotus Elise SC, Lotus Exige 240, Lotus Exige Scura, Lotus Exige S & Roadster & V6cup, Lotus Evora S & GTE & GTE Carbon, Mercedes SLS, McLaren MP4 12C, Pagani Huayra - Corrected fuel indicator scale for BMW M235iR, McLaren P1, Shelby Cobra - Working LCD screens for Mercedes 190 DTM EVO 2, Mercedes C9 LM.