Дата: Понедельник, 01.06.15, 18:43 | Сообщение # 1
Разработчик: Firaxis Издатель:2K Даты выхода игры: 5 февраля 2016г Жанры:Strategy (Turn-based / Tactical) / 3D Платформы: PC Игра в Steam Описание: Действия игры происходят в мрачном будущем, в котором человечество проиграло войну инопланетянам, установившим после этого на планете новый мировой порядок. Организация XCOM давно утратила былую славу, однако теперь её представителям предстоит нанести ответный удар, вернуть контроль над Землёй и отправить инопланетян туда, откуда они пришли, освободив человечество от их господства. Игрокам необходимо использовать комбинацию из огневой мощи и скрытную тактику, чтобы помочь находить новых солдат и создавать сеть противостояния, в то же время пытаясь вскрыть инопланетные планы и спасти человечество. XCOM 2 представит такие геймплейные особенности, как процедурно генерируемые уровни, так что прохождение будет уникально для каждого игрока. Также будет введена более глубокая поддержка модов. Вдобавок, XCOM 2 будет включать новый контент, в том числе обновленные классы солдат, расширенную кастомизацию солдат, больше пришельцев и их типов, новые тактики боя и другое.
у меня отряд состоял из 3 снайперов 2 рейнджеров и 1 спеца... на рейнджеров вешал стазис-рубашки они лечат, один минус для меня это хаотик взлом систем.... например у меня взлом 120 у башни 70 ..и я ее хер могу взломать =(
Дата: Воскресенье, 14.02.16, 13:35 | Сообщение # 434
прошел, час прям до финальной миссии, было всего 2-3 вылетания. Багов критических не замечено.
Добавлено (14.02.16, 13:35) --------------------------------------------- Фух прошел, там два финальных уровня (где троем играть надо он простой в меру). А вот последний финал жесть конечно, если не исследовали элии для силовой брони, но интересный уровень по сравнению с 1 часть. Псиоником тут дают поиграть в конце, хотя своего я не имел. В самом конец боты (враги) опять отключились и пропускали ходы
We’re happy to report a hotfix for XCOM 2 is now available. This update will automatically install when starting the Steam client. If it doesn’t automatically, restart Steam.
This update fixes issues causing known crashes and includes some performance improvements. Saves affected by the crashes detailed below can be recovered and continued after installing the update.
We will continue our patch support over the coming months with additional fixes and performance updates. It is important to the team that we address the issues below as soon as possible so fans can get back to enjoying the game. Stay tuned for more information on future updates!
XCOM 2 Patch Notes Player is unable to progress to scan in the Geoscape after completing the Resistance Communications research via Tutorial – This will fix previously affected saves. Unable to load saves with a Chryssalid Cocoon – This will fix the issue, and for previously affected saves. Adjustments were made to Texture Streaming to assist with periodic frame spikes. Using the preview voice button for a modded voice pack will no longer crash the game when in the armory. Removed 8x MSAA from default Max settings.
Лично меня бесят долгие загрузки секунд по 30-40(если на базу возвращаться и нажать капс у меня зависает секунд на 20 возможно причина в старом hdd, но врятли) ну и на базе жрет непонятно зачем 4гб vram, на миссии же наксимум 2,5. Из критичных багов заметил пока 1. Если боец от взрыва или огня проваливается вниз он багуется и теперь он вместо анимации бега\стрельбы просто телепортируется, а анимации стрельбы вообще нет, если использовать терминал взлома то табличка взлома не появляется. Спасает перезагрузка последнего автосейва. Ну и еще один раз игра повесила комп, так как забила всю оп. память.
То есть патч почти ни на что не повлиял? Стоит ли сейчас играть или оставить до лучших времен?
Стоит т.к исправляется серьёзный баг.
Цитата
Unable to load saves with a Chryssalid Cocoon – This will fix the issue, and for previously affected saves.
Раньше у многих из этого удалялись/ломались сохранения.
Добавлено (18.02.16, 11:14) --------------------------------------------- Залейте пожалуйста вот этот мод . Ссылку на нексус не кидать т.к там залита старая версия.
XCOM 2, конечно, понравилась критикам, однако все, кому не лень, отметили бедовую оптимизацию. Как Firaxis могла так облажаться, если игра выходила всего на одной платформе? Студия и сама была не в курсе, что с производительностью есть существенные проблемы.
Как заверяет ведущий дизайнер Джейк Соломон (Jake Solomon) в интервью Rock Paper Shotgun, Firaxis понятия не имела о той катастрофе, которой обернётся запуск XCOM 2. Проблемы, мол, оказались слишком нерегулярными: у одних стратегия работает как надо, а другие страдают от всего и сразу. Тесты на совместимость не выявляли чего-то неподобающего, а на личном ноутбуке Соломона игра не выдавала никаких ошибок.
Но Firaxis всерьёз намерена починить поломанное. Исправления и патчи — это первая тема для разговора, когда сотрудники студии собираются по утрам. По словам Джейка, программисты вкалывают как проклятые. Жаль только, что дизайнер пока не может назвать точных сроков. Зато он пообещал, что Firaxis постарается устранить не только тормоза, но и непонятные паузы, которые возникают после определённых действий и анимаций.
Added Zip Mode gameplay option. While Zip Mode is enabled animation (like step outs & gremlin movements) speeds are significantly increased. Normal movement animations are moderately increased Fixed an issue where shadow rendering during glam cam shot transitions was slowing down performance Support for nVidia SLI and AMD Crossfire Removed MSAA options from default presets and adjusted autodetect to target 40FPS instead of 30FPS Reworked Light Clipping Manager Particle Vertex Buffer Reallocation Optimization to shadows in the Avenger Enable triple buffering to fix VSync performance Shadowed light fade out within Avenger; Disabled Post & Pre Mission cinematic lights not being used Disabled shadow casting from character lights w/in Avenger Reduced High Shadow Resolution - Reduce shadow resolution when set to HIGH to 1536, instead of 2048 Reduces the impact count of the Avatar Rifle Removed a hitch that occurs when the camera enables/disables building visualizer Deferred profile saves to next tick. This prevents multiple calls within the same frame from creating multiple requests to save the profile After changing graphics settings, based on the selected preset, extra crew will be capped Character head mesh optimized
Balance
Mimic beacon rebalance: Price increased to 75 Mimic beacons can no longer take cover, and are guaranteed to be hit by enemy shots Wet Work is no longer retroactive Graze is no longer a chance for 100% shots. Targets being shot by a concealed attacker cannot dodge
Gameplay
Added a new recommended Steam Controller configuration with support for additional actions Fixed an issue where VIP units would take damage when their origin location was damaged Fixed an issue where Promotion Earned text appeared before action is seen on screen Fixed an issue where civilians pathed to the base of ladders and blocked XCOM units Fixed an issue where Character Pool choices like Class, Attitude, and props did not save Fixed an issue where weapons did not keep names and customizations upon tier bump Fixed an issue causing some scan timers to go into negative time Engineering items that are full squad upgrades are now designated in the UI Fixed an issue where strategy project timers reset if players started building a radio relay immediately after making contact with a region Fixed an issue with POIs not spawning when first visiting the Geoscape if Beginner VO is turned off Removed start-of-turn hang during certain missions where enemy units had fallen out of the world. Auto-saves (and ironman saves) made in these situations should now be playable Minimized action camera obstructions Minimized camera look-at hopping during AI abilities Fixed an issue where Psi abilities did not trigger death cams Kill Zone now respects concealment status Fixed an issue where the Ever Vigilant AWC perk did not work for Sharpshooters Buildings don't cut down when tabbing through units Fixed an exploit that skips the AI turn by spamming the END/BACKSPACE button while the Player's last action is being visualized Rapid Fire and Chain Shot visualization optimized to get the second shot to fire faster Fixed an issue where shot HUD wings would fail to re-open after taking an action that required the wings to close Fixed an issue where crit chance would be negatively affected by shots with a success chance greater than 100 Optimized Return Fire hits causing long delays Optimized AI reveals causing long hangs Optimized Wait actions causing long timeouts Optimized falling unit visualization to timeout faster Updated the Geoscape save description to use the localized HQ time, instead of previously used GMT game time Fixed an issue with an invalid spawn point on a specific Retaliation mission plot Destroyed cover does not take reduce % to-hit on enemies
Systems
New option to only use Character Pool creations until the pool is exhausted Bulletproofing bad saves from causing main menu crashes Fixed an issue causing hitches in strategy Fixed an issue where armor customizations did not save
Graphics
Unit Highlighting Flash when targeting units
Multiplayer
MULTIPLAYER: Fixes slow communications with internet players resulting in delays between actions, turns, and end-of-game screen. Added camera rotation to MP