Если несколько лет назад безумной популярностью пользовались игры про Вторую мировую войну, то в последние годы каждый уважающий себя разработчик считает своим долгом сделать шутер про зомби. Как правило, такие игры похожи друг на друга как близнецы, но есть и приятные исключения — достаточно вспомнить ту же Dead Island. Определенного внимания заслуживает и зомби-шутер State of Decay от студии Undead Labs.
Впервые об этом проекте заговорили еще полтора года назад. Тогда он носил название Class 3 и создавался только для Xbox 360. Теперь же игру переименовали в State of Decay и расширили список целевых платформ — проект создается не только для Xbox 360, но и для РС.
Разработчики отмечают, что главной особенностью State of Decay станет огромный открытый мир, который будет меняться в зависимости от действий героя. При этом Undead Labs не собирается жестко ограничивать игрока рамками сценария. Он сможет самостоятельно выбрать место для своей базы и заняться ее укреплением, устраивать вылазки за припасами и ресурсами, сражаться с зомби и спасать других персонажей, если захочет это сделать.
Игра создается на CryEngine3.
Информации о State of Decay пока немного, но уже заработал официальный сайт проекта, где вскоре появятся новые подробности. Кроме того, можно посмотреть дебютный ролик шутера, в котором State of Decay предстает во всей красе.
*Fixed several instances of community members standing idle. *Players will no longer see an event called CHEAT CHEAT CHEAT. This was a developer-only fate card that didn't get removed before going live. Sorry, everyone. *Fixed a bug that prevented Chemical Incendiary research at Snyder's. Players may now satisfy the prerequisites with the built-in workshop (and not with other workshops). *Synced stealth kills vs. walls and low walls now properly credit the Ninja challenge. *Inventory stockpiles are now limited to 120 instead of 60. *We no longer zero out meds and snacks on next day and instead just subtract home population. *Fix for some story missions not progressing (those not getting the Watchtower mission at the Grange).
Дата: Воскресенье, 12.01.14, 13:51 | Сообщение # 431
Хотел скачать игру, и тут понял что все репаки старые. А отдельно апдейты качать и их все ставить не хочется, да и я так и не понял какой сейчас апдейт(ы) последний чтобы ставить.
Дата: Воскресенье, 12.01.14, 14:21 | Сообщение # 432
FounteR, как это не понял. вот последняя версия в 2013 году State of Decay: Breakdown (Microsoft Studios) (ENG/Multi5) [L] - SKIDROW ака UPD 6 или 7.1 это одно и тоже! и следом ставь патч который я выложил UPD 8, или по ссылкам Haoose-GP (он встанет на любой репак и его даже на бету древнюю можно поставить) сейвы от китайских кряков хранятся в соответствующих папках в директории установленной игры!
Цитата
update 18(8) -OFFICIAL LAUNCH- Notes, 01/10/14 - V14.1.9.1479 aka "First Patch of 2014" *Fixed several instances of community members standing idle. *Players will no longer see an event called CHEAT CHEAT CHEAT. This was a developer-only fate card that didn't get removed before going live. Sorry, everyone. *Fixed a bug that prevented Chemical Incendiary research at Snyder's. Players may now satisfy the prerequisites with the built-in workshop (and not with other workshops). *Synced stealth kills vs. walls and low walls now properly credit the Ninja challenge. *Inventory stockpiles are now limited to 120 instead of 60. *We no longer zero out meds and snacks on next day and instead just subtract home population. *Fix for some story missions not progressing (those not getting the Watchtower mission at the Grange).
update 17(7.1) -OFFICIAL LAUNCH- Notes, 12/21/13 - V13.12.12.492 Hotfix2 - ROLLBACK We tested this fix six ways from start in house, and everything was fine. Then, as some of you reported, it went live and it wasn't. So, we've rolled it back.
update 16(7) -OFFICIAL LAUNCH- Notes, 12/21/13 - V13.12.12.492 Hotfix *fix story missions not progressing for those not getting the Watchtower mission at the Grange
update 15(6) -OFFICIAL LAUNCH- Notes, 12/12/13 - V13.12.12.492 aka "Last Patch of 2013" *mouse: fixed some issues with high DPI mice *mouse: better overall precision *performance: remove busy wait that causes abnormally high cpu usage on some machines *fix bug that caused 3rd story props to occasionally be unsearchable *increased odds of spawning unlocked Hero in Breakdown
Описание State of Decay: Апокалипсис грядёт. Мир уже не будет таким, как прежде: на землю пришла мать всех зомби. Остались только вы и горстка храбрецов... State of Decay - это экшен от третьего лица, события которого разворачиваются в открытом игровом мире с динамично меняющимся окружением. Чтобы выжить, вам надо сплотиться и начать строить новую жизнь. Разбейте лагерь и сделайте из него неприступную крепость. Добывайте пищу и оружие, совершая дерзкие набеги, спасайте других выживших и пользуйтесь преимуществами их уникальных талантов...
Описание State of Decay - Breakdown: Вы выжили в State of Decay. Пора идти вперёд и творить свою историю. Бесконечная кампания ждёт героев. Каждый поворот сюжета зависит только от вас. Проявите себя перед лицом всё более ужасного зомби-апокалипсиса и соревнуйтесь с выжившими со всего мира. Выполняйте спецзадания, открывая новых героев с особым оружием и навыками. Чем дальше, тем страшнее. Но выбор всегда за вами...
Дата: Воскресенье, 12.01.14, 14:48 | Сообщение # 433
Lordw007, Спасибо, я за темой не следил, ждал когда игру отполируют хоть немного. А не понял я самих названий патчей, но как я понимаю теперь, Update.18(8): 18-это по счету патч (мини-патч), а 8-это большой апдейт который включает ранее вышедшие патчи, так? (как то так).
Дата: Воскресенье, 12.01.14, 14:53 | Сообщение # 434
FounteR, нет, например: номер 18 это с учётом бета теста игры, а (8) это уже релиз. я кстати последний раз прошел игру на бете. сейчас поставил - всё стало в разы стабильнее! жаль, в новый режим старые сейвы от пройденной основной компании нельзя вставить, для свободной игры. ссылку на русификатор выше, обновил. за прогрессом разработки русификатора можете следить в официальной теме проекта ZoG
Весной разработчики внесут официальную поддержку русского языка
Код
This announcement is for our Russian-speaking players on Steam, in case “Survive the Apocalypse…in Russian” written in Russian wasn’t clear. We wanted to let you know that a translation is in progress right now for the Steam version of State of Decay, and that you should have it sometime in the spring.
Because of the memory limits we’ve already hit on the Xbox, we can’t squeeze in the Cyrillic font set over there, so this will only be for PC players. That different alphabet is also why it will be spring before you’ll have it – the process is more complex than it is for languages that use the Roman alphabet.
But together with Microsoft we looked at where our players lived, we saw a lot of game reviews and watched a lot of YouTube videos in Russian, we listened to feedback (especially from our Steam community), and we think our Russian community is big enough that we really should offer the game in that language. The plan is to launch the original game and Breakdown in Russian at the same time, and going forward, future expansions will be translated at the same time as our other languages.
We are really looking forward to seeing what our Russian community will do. So, tell your friends to watch out for a real aпокалипсис coming this spring!
Undead Labs поделилась подробностями грядущего дополнения, призванного разнообразить открытый мир хоррора State of Decay. Итак, второе по счету DLC будет называться Lifeline и познакомит нас не только с новой картой, но и с новой в рамках игры точкой зрения на зомби-апокалипсис. На этот раз военной.
Пользователям предстоит взять под контроль небольшую группу оперативников под кодовым именем Greyhound One, которым «повезло» оказаться в кишащем ходячими мертвецами городке Данфорт. Там они должны спасти ученых, чье исследование играет далеко не последнюю роль в борьбе с эпидемией, которая превращает людей в зомби.
По словам разработчиков, действие происходит в самый разгар первоначального кризиса, когда мир еще только-только стал рушиться. Отряд по-прежнему вынужден выполнять приказания вышестоящего командования, зато у солдат есть и доступ к поддержке за пределами карты. Правда, ненадолго. Голоса по рации очень скоро дадут понять, что дело дрянь.
Таким образом, геймерам выпадет шанс испытать на себе, так сказать, обратный ход привычного прогресса, поясняют авторы хоррора. Обычно ведь, попав в игровой мир, герой начинает с нуля и лишь затем постепенно обзаводится полезными ресурсами да связями. В State of Decay: Lifeline все наоборот. Стартовав в качестве хорошо подготовленного военного с отличным снаряжением, игрок на протяжении всего дополнения должен учиться импровизировать, пока его ресурсы один за другим сводятся на нет.
Одна из первоочередных обязанностей пользователя захватить и удержать зону высадки, откуда можно будет забирать высланные припасы и эвакуировать гражданское население. Это место станет вашей базой, подсказывает Undead Labs, а значит, всеми правдами и неправдами вы не должны допустить злобных зомби на эту территорию.
Когда именно Lifeline приземлится в руки жаждущих потребителей, неизвестно. Ясно лишь то, что девелоперы намереваются выпустить аддон одновременно и на PC, и на Xbox 360.
urban777, нет не выходило. моя раздача в шапке актуальная. Игра ещё в раннем доступе сильно зацепила. Одна из лучших в прошлом году не смотря на баги и не современный движок. Жду DLC на русском
С 29 на 30 мая ожидается релиз нового DLC Lifeline для State of Decay Undead Labs представили трейлер второго дополнения "Дорога Жизни" (Lifeline) для сурвайвл-экшна State of Decay. В нём разработчики показывают особенности нового дополнения.
- Preparations to launch Lifeline on Friday, May 30 - More robustness to exiting from vehicles, preventing player from being thrown out of the environment. - Select doors should now autoclose by default - Fixed a bug that would cause the main menu music not to play - Friction and automatic weapon spread tuning pass. - Localization bug fixes and updates. - We now notify the player when they have recovered from faint events or close calls. - Some xml fixes based on discoveries by the community. - Fixing audio on AK47 Custom - Fixed a bug where certain weapons were no longer triggering controller feedback. - Fix a case for zombies popping their heads up when you at shoot them. - Fix to help zombies not get stuck on fences - Reduced survival rate to more accurately simulate the apocalypse. - Fix to help zombies not switch between different states standing at doors. - Allies are no longer afraid to shoot at armored zeds - Edited chain link fence material - German opening quote fix - Fixed a case where the game would crash if a prop was not found - Fix for NPCs getting caught in a loop to climb when the player that they are following is in a vehicle near climb markup. - Fix for zombies disappearing while running around/running in place. - Reworked it so invisible zombie entity deaths stop them from being reused - Reduced distance of markup query for climbing NPCs, should help with pathing and situations where they have line of sight through chainlink fences. - Fix for NPCs getting up when they should be dead. In a zombie game it should be by design. - The game should no longer disable a door that is closing or opening, and now waits for those to finish. This should fix doors being in the wrong visual state. - Improvements to climbing - Double checking leap logic to prevent hover zombies - Increased the number of map pings so they match the audio from the doll. - Unlock heroes that require level 2 and above - Font clean up - Muzzle flash strobe reduction - Fix for feral kill sometimes succeeding in tear but missing the kill. - Don't require a bunch of food for the Food Preservation actions that have a nebulous outcome for the player. - Fixed a case where Blaze of Glory could be triggered without having the actual item needed to perform it, which led to cases of soft locks. - Fixed icons of established outposts from the Base game being present on the map in Breakdown - Fixed spurious stockpile exceeded messages after you are within limits - Disable pausing on the score screen, this fixes not-pausing of scenes - Hide the non-functional 'show gamercard' button on PC leaderboards
только что скачал в стиме. как видно обновилось меню на русском. ждите на русторке пересобранный релиз или репак полностью обновленной игры со всеми DLC
update 26(16) -OFFICIAL LAUNCH- Notes, 06/18/14 - V14.6.16.4257 *Lifeline: -Fixed instances where players were only getting credit for rescuing 8 or less soldiers. -Zombies no longer disappear if a siege finishes while you are away from the base. -Fixed Words of Encouragement bonuses that weren't being applied during Radio Calls for assistance after stamina depletion if you've exited the game and then continued. -Fixed a bad character reference with a small text change. -Shortened Sasquatch's overblown and silly name. -Fixed power lines that were not lining up correctly and horizontally sticking out in the. -Fixed church crosses that weren't loading in correctly and appeared as black. -Fixed instances where the players were getting stuck on a wheelchair sign near the supermarket. -Fixed cameras going through the wall of the building near the Landing Zone. -Fixed spot where the player could get out of the intended environment. -Fixed two buildings that when viewed from specific areas were partially buried in the ground. -Fixed an area where environmental zombies (Zeds that aren't meant to be interacted with) were easily visible to the player. -Fixed AI hang for when NPC's would refuse to get into vehicles. -Renamed the advice-giving doctor "Schupman". -Fixed a series of text errors. -Fixed issues with Julene's friend becoming unresponsive when Julene would die while gathering at her house. -Fixed issue with Vienna Cho never becoming rescue-able. (This should help with progression stalls.) -Fixed an issue with broken stats that was tied to the generator and refrigeration. The construction bonuses would become too high but the refrigeration wouldn't offset and everyone would become sick if they would quit and reload multiple times. These should now give correct bonuses. -An invisible wall was removed from a small danger zone near black Friday -Made a pathing change to prevent zombies from running through the back wall of the building *Breakdown: -Fixed localization capabilities for RV text. *All: -Added dump files that will help us discover why ULL Crashes are happening. -Disabled rumble when we enter a scene (should fix infinite rumble when you finish a siege with rumble active) -Fixed Medical Advice and Words of Encouragement across all games
update 25(15) -OFFICIAL LAUNCH- Notes, 06/05/14 - V14.6.5.3080 *Lifeline: -Allow refugees to recycle in lifeline after a full cycle of refugees - once you've met everyone and either rescued them or...otherwise, the game will start from the top of the list so that the game can continue. -Important persons should no longer become 'Away From Home' and will stay at the base. -Removed a problematic issue preventing Cho from acknowledging successes once she was at your base. -Fix for 'fainting' before the first siege. Fainting should now be impossible until after that siege is over. Death is death. -Removed access to an area in the port we didn't intend to be playable area. (There was an area in the port in the NW area of the map, where you could climb over a wall next to the crane and run around in a small zone and eventually hit some invisible walls. Borrrrrrrrring.) -Vehicles should now be repaired by advanced Workshops post siege. -Eldridge's post-rescue scene (on the radio with Highroad) should no longer turn driving players into car-centaurs. -Removed teleports from VIP "Found" scenes, to prevent ugliness in cases where the intended building is not cast. -Made Sasquatch pacifistic and unkillable during Bloater and Screamer Hunting missions, to prevent him from screwing up the Bloater all the time. -Fixed bad reference to the most advanced versions of the Infirmary that was preventing sick people from getting better. -Fixed a case where Greyhound 2 soldiers were invulnerable when they became playable. -Baroque church near international district should no longer appear blown out with black squares atop each steeple. *Breakdown: -Display score between breakdown levels -Grenade launchers and mines now count towards Grenadier *All: -Fix to a rucks-in-trucks crash. (From ChrisP: There was an issue where rucks in trucks were being saved in a particular order, and if one of the rucks was removed, the order was not being re-saved, so if a player then went to pull a second ruck, it would cause the game to crash.) -Fix painkiller and snack resets in Supply Locker after next day. One per population decrement +/- morale/sickness of population -Characters no longer consume the snacks and painkillers that they carry in their inventory on end of day.