Разработчик: Square Enix Издатель:Square Enix Даты выхода игры: 9 октября 2014г Жанры:JRPG Платформы: PC Игра в Steam
Описание: Сюжет игры крутится вокруг фал’Си — расы, существовавшей ещё до возникновения человечества. Люди, отмеченные фал’Си ради высших целей, носили имя л’Си. Около тринадцати веков назад мистический Кристалл приказал фал’Си сотворить рай для людей. Был построен город в виде раковины под названием Кокон, который до сих пор витает в воздухе над поверхностью мира Пульс, в котором после этого появился собственный Кристалл. Кристал Кокона создал жизнь и машины для своих жителей, и народ начал процветать. Со временем люди Кокона начали бояться за свой мир, бояться, что он может упасть с неба. В настоящее время глуши Пульса отрицательно влияют на людей и Святое Правительство Кокона приняло решение изолировать всех людей, попавших под это влияние. Женщина с кодовым именем Молния стала той избранной Кристалла, которая должна стать врагом человечества и положить конец Кокону.
Minimum: OS: Windows® XP SP2 or later Processor: 2GHz Dual Core CPU Memory: 1 GB RAM Graphics: NVIDIA® Geforce® 8 Series/ ATI Radeon™ HD 2000 series VRAM 256MB or later DirectX: Version 9.0c Hard Drive: 30 GB available space Sound Card: Sound card compatible with DirectX® 9.0c Recommended: OS: Windows® Vista/ 7/ 8 Processor: Intel® Core™ 2 Quad (2.66 GHz)/ AMD Phenom™ II X4 (2.8 GHz) processor Memory: 1 GB RAM Graphics: NVIDIA® Geforce® GTX™ 460/ ATI Radeon™ HD 5870 DirectX: Version 11 Hard Drive: 30 GB available space Sound Card: DirectX 11 compatible sound card Additional Notes: A game controller using Xinput is reccomended for this game. (If using a DirectInput based controller, please use the driver side key configuration to adjust settings as required )
# Lines starting with "#" are ignored by GeDoSaTo and used to provide documentation # read them before changing anything!
## NOTE 1: you might want to set most of these settings in game-specific setting files # if a game has a profile the settings there overwrite the defaults specified here!
## NOTE 2: if you want your personal settings to persist across updates # put them into a user config file (created with the "U" button below)
# The actual rendering resolutions you want to use, # and how many Hz you want the game to think they work at. # format: renderResolution [width]x[height]@[hz] renderResolution 1920x1080@60
# The resolution you want to downsample *to*. # Should generally always be your output device pixel size and frequency. # Writing something not supported by the display here will probably cause a crash. # 0 = main monitor resolution presentWidth 0 presentHeight 0 presentHz 60
# How many vertical traces to wait when presenting # -1 = unchanged # 0 = no vsync # 1 = standard vsync # 2 = half refresh rate (e.g. 30 on 60 Hz) # 3 = 1/3rd refresh rate, etc. presentInterval -1
# The type of scaling you want to use. # bilinear: what GPUs generally do, cheap performance-wise # bicubic: higher quality, more expensive performance-wise # lanczos: higher quality and sharp, most expensive performance-wise # nearest: extremely cheap, generally ugly, but useful to upsample retro games scalingType bilinear
# Whether to maintain the aspect ratio if different ratios between input and output # false = stretching # true = pillar/letterboxing maintainAspectRatio true
# Forces the constant reporting of the downsampling resolution in all applicable # scenarios - a small selection of games needs this to show the DS resolutions forceAlwaysDownsamplingRes false
# Emulate exact flipping behaviour # requires some extra performance/memory, # but may be important for some games to work emulateFlipBehaviour false
# Restricts interception to only system dlls # might increase compatibility with 3rd-party injectors, but decrease stability interceptOnlySystemDlls false
# Force disables Steam in-game overlay from getting loaded into the process # which caused some games to crash, even if it was disabled in Steam settings preventSteamOverlay false
# Loads Steam overlay early loadSteamOverlayEarly true
# Loads D3D dlls early - may cause some games to recognize GeDoSaTo which wouldn't otherwise loadD3DEarly false
# Forces the present resolution to be set, regardless of what the game requests # usually only makes sense in conjunction with game-specific plugins # for games with resolution limits forcePresentRes false
# For games which use strange methods to query resolutions, # injecting a new one might not work. In such cases, you can try replacing an # existing resolution. E.g. "overrideWidth 800", "overrideHeight 600" to replace 800x600 # 0 = override disabled overrideWidth 0 overrideHeight 0
# [GenericDepthPlugin] Zbuffer access compatibility flags (required for some reluctant games) # zbufCompatibilityFlag : bypasses d3d9 Clear flags (possible values: 2/3/6/7) # zBufClearIndex : delays the bypass by x number of iterations (usually 1/2/3 is fine) zbufCompatibilityFlag 0 zBufClearIndex 0
# Override the plugin selection process to always select the given plugin # example: pluginOverride GenericDepthPlugin pluginOverride None
# Delays the detouring operation until the first hook call (like the old default injection) # may fix startup crashes in some games (e.g. Alan Wake) delayDetouring false
# Hides the mouse cursor, at all times # options: "true" (= hidden) and "false" (= unchanged) hideMouseCursor false
# Forces borderless windowed fullscreen mode instead of fullscreen mode # options: "true" (= force borderless windowed FS) and "false" (= unchanged) forceBorderlessFullscreen false
######################################################################################## # Image processing settings # Note: may or may not apply depending on the plugin used
## AA
# AA toggle and quality setting # 0 = off (best performance, worst IQ) # 1 = low # 2 = medium # 3 = high # 4 = ultra (worst performance, best IQ) aaQuality 4
# AA type # either "smaa" or "fxaa", depending on your preferences aaType fxaa
## SSAO
# Determine the type of AO used # "VSSAO2" = Volumetric SSAO (default) # "SAO" = Scalable Ambient Obscurance (heavy) # "MSSAO" = Martinsh SSAO inspired by ArKano22 (light) ssaoType MSSAO
# Enable and set the strength of the SSAO effect # (all 3 settings have the same performance impact!) # 0 = off # 1 = low # 2 = medium # 3 = high ssaoStrength 3
# Set SSAO scale # 1 = high quality (default) # 2 = lower quality, lower impact on performance ssaoScale 1
# Set SSAO Blur type # gaussian = soft, cheap # sharp = depth-dependent, more expensive ssaoBlurType gaussian
## DOF
# Enable Depth of Field # false = off # true = on enableDoF false
# Select the type of DOF effect # basic = basic pseudo-Bokeh DoF # bokeh = shaped circular Bokeh DoF - WARNING: high performance impact dofType bokeh
# Bokeh Depth of Field radius # default = 1.00 # higher = more blurry (e.g. 1.1) # lower = less blurry (e.g. 0.9) # note: small changes make a large difference dofBaseRadius 1.05
## Post
# Enable Postprocessing # false = off # true = on # For in-depth configuration, look in "assets/post.fx" or "assets/post_asmodean.fx" enablePostprocessing false
# Postprocessing type # durante = basic postprocessing adapted from SweetFX (dark, local contrast) # asmodean = postprocessing by Asmodean (with tone mapping, softer) # For in-depth configuration, look in "assets/post.fx" or "assets/post_asmodean.fx" postProcessingType durante
## Bloom
# Enable HDR Bloom # false = off # true = on # For in-depth configuration, look in "assets/bloom.fx" enableBloom false
# Dump game textures loaded using d3dx to textures\[gamename]\dump\[hash].tga # if you enable override at the same time, the overridden texture will be dumped enableTextureDumping false
# Override game textures loaded using d3dx with those from # textures\[gamename]\override\[hash].(dds|png), if available enableTextureOverride false
# Mark textures with their hash (for texture modders) # WARNING: extremely slow if a game loads many textures # (if you think a game crashed, it's probably still just loading textures) enableTextureMarking false
######################################################################################## # Mouse settings # you may have to play around with these a bit to get mouse input working correctly # while downsampling in some games
# Modify the mouse position reported by "GetCursorPos" when downsampling modifyGetCursorPos false
# Modify the mouse position set by "SetCursorPos" when downsampling modifySetCursorPos false
# Intercept the WindowProc callback of the game and adjust mouse messages when downsampling interceptWindowProc false
# Adjust the mouse position reported in peeked Windows messages when downsampling adjustMessagePt false
# Adjust the reported client rect when downsampling modifyGetClientRect true
# Adjust the reported window rect when downsampling modifyGetWindowRect true
# The amount of logging output for debugging purpose. # Should be set to 0 if everything works fine for performance reasons. logLevel 0
# The maximum degree of parallelism for screenshot encoding # N = use up to N worker threads for screenshots # 0 = synchronous (no parallelism) # -1 = TheOctagon mode (stores .bmp using D3DX API, very slow, use only as a workaround) maxScreenshotParallelism 4
dante3732, с радаром сам мучаюсь, при добавлении строчки
Код
pluginOverride GenericPlugin
он появляется, но при этом как по мне графика страдает
Насчёт разрешения незнаю, создай новый конфиг и скопируй полностью мой код и должно всё нормально работать.
Как по мне картинка важнее какой то мини карты. К тому же в меню есть полная, и не стоит забывать что как говорит автор это очень сырой билд, так что будут еще фиксы и прочее
А там все просто. Commando - банальный физ дамаг. Многие мобы от него огребают и иммунитета у них особо нет. Но он очень медленно наполняет шкалу Stragger. Ravager - обычная такая магия, элементальный урон + разная мелоч. С ним шкала Stragger в наполняется быстрее, но также быстрее опускается. Medic - здесь можно и не говорить, медик он и в африке медик, хил и снятие статусов. Sentinel - по факту для танков. Сия роль создана для товарищей с большим колличеством ХП и жирной броней. Аггрит врагов, стоит в блоке и принимает на себя дамаг, иногда контратакуя. Synergist - баффы для тиммейтов. Зачарвоывает оружие, увеличивает скорость заполнения ATB, апает броню и прочее. Saboteur - третяя "ааткующая" роль. По факту вешает статусы и дебафит врагов. опять же шкала Stragger заполняется быстрее, и обнуляется тоже. Так вот это я к чему написал. В 99% действует тактика. 1-2 удара Commando - чтобы начала полоска набираться у моба, потом апаем ее с помощью Ravager или Saboteur пока враг не застанится. Методом проб и ошибок достигнется просветление, что одних мобов проше застанить и потом переключившись на Commando завалить физ уроном. А другим, особо живучим наоборот довести Stragger до 999% c помощью Ravager/Saboteur и добить с пары плюх. Когда проходил, юзал обычно такой набор 1. Com/Com/Com 2.Rav/Rav/Rav 3.Sab/Syn/Med 4.Syn/Syn/Sen 5.Com/Rav/Rav 6. Sen/Med/Med Да как угодно можно, все по ситуации. Стим не ПС3, все ачики делать не обязательно. А так, на платину понадобилось около 130 часов.
что то на моем fx 4300 4ггц , 4гб оперативы и hd 7770 всё плохо! прыгает 20-30 fps и никак не могу нормально настроить конфиг, чтобы всё ненужное удалить, а чисто разрешение оставить! настроил под свои 1680х1050, а оно 1280х720 точек показывает четко в левом верхнем углу, а остальное размыто(что в роликах, что в игре) пришлите конфиг на разрешение пожалуйста, чтоб ничего лишнего
а не планируется ли репак сего чуда?(тк если оставить только англ,то игра заметно похудеет+ролики пожать если возможно).просто 55гб тянуть не вариант(а тк это еще додумались и образом раздавать,то вообще катастрофа с моим веником на 320).
Вышло обновление для клиента GeDoSaTo. В новом конфиге исправлена ошибка мини карты и краш при сворачивании игры. Кидаю конфиг для обновленной версии с такой картинкой.
Код
# Lines starting with "#" are ignored by GeDoSaTo and used to provide documentation # read them before changing anything!
## NOTE 1: you might want to set most of these settings in game-specific setting files # if a game has a profile the settings there overwrite the defaults specified here!
## NOTE 2: if you want your personal settings to persist across updates # put them into a user config file (created with the "U" button below)
# The actual rendering resolutions you want to use, # and how many Hz you want the game to think they work at. # format: renderResolution [width]x[height]@[hz] renderResolution 3840x2160@60
# The resolution you want to downsample *to*. # Should generally always be your output device pixel size and frequency. # Writing something not supported by the display here will probably cause a crash. # 0 = main monitor resolution presentWidth 0 presentHeight 0 presentHz 60
# How many vertical traces to wait when presenting # -1 = unchanged # 0 = no vsync # 1 = standard vsync # 2 = half refresh rate (e.g. 30 on 60 Hz) # 3 = 1/3rd refresh rate, etc. presentInterval -1
# The type of scaling you want to use. # bilinear: what GPUs generally do, cheap performance-wise # bicubic: higher quality, more expensive performance-wise # lanczos: higher quality and sharp, most expensive performance-wise # nearest: extremely cheap, generally ugly, but useful to upsample retro games scalingType bilinear
# Whether to maintain the aspect ratio if different ratios between input and output # false = stretching # true = pillar/letterboxing maintainAspectRatio true
# Forces the constant reporting of the downsampling resolution in all applicable # scenarios - a small selection of games needs this to show the DS resolutions forceAlwaysDownsamplingRes false
# Emulate exact flipping behaviour # requires some extra performance/memory, # but may be important for some games to work emulateFlipBehaviour false
# Restricts interception to only system dlls # might increase compatibility with 3rd-party injectors, but decrease stability interceptOnlySystemDlls false
# Force disables Steam in-game overlay from getting loaded into the process # which caused some games to crash, even if it was disabled in Steam settings preventSteamOverlay false
# Loads Steam overlay early loadSteamOverlayEarly true
# Loads D3D dlls early - may cause some games to recognize GeDoSaTo which wouldn't otherwise loadD3DEarly false
# Forces the present resolution to be set, regardless of what the game requests # usually only makes sense in conjunction with game-specific plugins # for games with resolution limits forcePresentRes false
# For games which use strange methods to query resolutions, # injecting a new one might not work. In such cases, you can try replacing an # existing resolution. E.g. "overrideWidth 800", "overrideHeight 600" to replace 800x600 # 0 = override disabled overrideWidth 0 overrideHeight 0
# [GenericDepthPlugin] Zbuffer access compatibility flags (required for some reluctant games) # zbufCompatibilityFlag : bypasses d3d9 Clear flags (possible values: 2/3/6/7) # zBufClearIndex : delays the bypass by x number of iterations (usually 1/2/3 is fine) zbufCompatibilityFlag 0 zBufClearIndex 0
# Override the plugin selection process to always select the given plugin # example: pluginOverride GenericDepthPlugin pluginOverride None
# Delays the detouring operation until the first hook call (like the old default injection) # may fix startup crashes in some games (e.g. Alan Wake) delayDetouring false
# Hides the mouse cursor, at all times # options: "true" (= hidden) and "false" (= unchanged) hideMouseCursor false
# Forces borderless windowed fullscreen mode instead of fullscreen mode # options: "true" (= force borderless windowed FS) and "false" (= unchanged) forceBorderlessFullscreen false
######################################################################################## # Image processing settings # Note: may or may not apply depending on the plugin used
## AA
# AA toggle and quality setting # 0 = off (best performance, worst IQ) # 1 = low # 2 = medium # 3 = high # 4 = ultra (worst performance, best IQ) aaQuality 4
# AA type # either "smaa" or "fxaa", depending on your preferences aaType fxaa
## SSAO
# Determine the type of AO used # "VSSAO2" = Volumetric SSAO (default) # "SAO" = Scalable Ambient Obscurance (heavy) # "MSSAO" = Martinsh SSAO inspired by ArKano22 (light) ssaoType MSSAO
# Enable and set the strength of the SSAO effect # (all 3 settings have the same performance impact!) # 0 = off # 1 = low # 2 = medium # 3 = high ssaoStrength 3
# Set SSAO scale # 1 = high quality (default) # 2 = lower quality, lower impact on performance ssaoScale 1
# Set SSAO Blur type # gaussian = soft, cheap # sharp = depth-dependent, more expensive ssaoBlurType gaussian
## DOF
# Enable Depth of Field # false = off # true = on enableDoF false
# Select the type of DOF effect # basic = basic pseudo-Bokeh DoF # bokeh = shaped circular Bokeh DoF - WARNING: high performance impact dofType bokeh
# Bokeh Depth of Field radius # default = 1.00 # higher = more blurry (e.g. 1.1) # lower = less blurry (e.g. 0.9) # note: small changes make a large difference dofBaseRadius 1.05
## Post
# Enable Postprocessing # false = off # true = on # For in-depth configuration, look in "assets/post.fx" or "assets/post_asmodean.fx" enablePostprocessing false
# Postprocessing type # durante = basic postprocessing adapted from SweetFX (dark, local contrast) # asmodean = postprocessing by Asmodean (with tone mapping, softer) # For in-depth configuration, look in "assets/post.fx" or "assets/post_asmodean.fx" postProcessingType durante
## Bloom
# Enable HDR Bloom # false = off # true = on # For in-depth configuration, look in "assets/bloom.fx" enableBloom false
# Dump game textures loaded using d3dx to textures\[gamename]\dump\[hash].tga # if you enable override at the same time, the overridden texture will be dumped enableTextureDumping false
# Override game textures loaded using d3dx with those from # textures\[gamename]\override\[hash].(dds|png), if available enableTextureOverride false
# Mark textures with their hash (for texture modders) # WARNING: extremely slow if a game loads many textures # (if you think a game crashed, it's probably still just loading textures) enableTextureMarking false
######################################################################################## # Mouse settings # you may have to play around with these a bit to get mouse input working correctly # while downsampling in some games
# Modify the mouse position reported by "GetCursorPos" when downsampling modifyGetCursorPos false
# Modify the mouse position set by "SetCursorPos" when downsampling modifySetCursorPos false
# Intercept the WindowProc callback of the game and adjust mouse messages when downsampling interceptWindowProc false
# Adjust the mouse position reported in peeked Windows messages when downsampling adjustMessagePt false
# Adjust the reported client rect when downsampling modifyGetClientRect true
# Adjust the reported window rect when downsampling modifyGetWindowRect true
# The amount of logging output for debugging purpose. # Should be set to 0 if everything works fine for performance reasons. logLevel 0
# The maximum degree of parallelism for screenshot encoding # N = use up to N worker threads for screenshots # 0 = synchronous (no parallelism) # -1 = TheOctagon mode (stores .bmp using D3DX API, very slow, use only as a workaround) maxScreenshotParallelism 4
maksimrulez, не в корень, в любое место, просто при запуске игры нужно чтобы клиент был включен. Конфиг находится в папке клиента/config/GeDoSaTo.ini. Его также можно редактировать через сам клиент через меню "Edit Settings"
А как управление переназначить на геймпад,в опциях выбираю а в игре все равно кнопки клавыны,захожу в опции а там снова клава назначена
Да, тоже заметил что настройки часто сбиваются. Попробуй найти точку сохранения, выставить нужные настройки и сохранить игру на этом моменте. Похоже это баг игры, который должны исправить в будущих патчах, я надеюсь.
Ничего странного в этом нет. Разработчики поленились добавить кнопку выхода в меню игры, но выход все же добавили, только кривовато. Косяк в том, что окошко выхода с выбором "Да/Нет" есть только в оконном режиме, а в режиме полного экрана игра вылетает сразу, без каких либо вопросов и предложений выбора.
ЦитатаFalazur ()
я бы скачал, но у меня 80 гб свободно всего, поетому и жду хотябы чисто англ версию
После того как у меня накрылся хард на террабайт, сейчас у меня так же как и у тебя, места вообще почти нет. Попробуй найти раздачу игры папкой, затем скачать и удалить все ненужное. Игру можно уменьшить до 29/30гб, не жертвуя при этом качеством.
Ничего странного в этом нет. Разработчики поленились добавить кнопку выхода в меню игры, но выход все же добавили, только кривовато. Косяк в том, что окошко выхода с выбором "Да/Нет" есть только в оконном режиме, а в режиме полного экрана игра вылетает сразу, без каких либо вопросов и предложений выбора.
Проблем не заметил. Вылетает без спроса только в главном меню, после загрузки сейва предупреждение всетаки вылазит, что в оконном, что в фуллскрине. Даже с гедосато работает. P.S. кряк не юзал, ибо лицуха.
В интернете при большом желании можно все найти, но не у всех есть на это время или желание, а некоторые и вовсе не знают где и как искать. Так что для этого собственно и помогаем =)
ЦитатаOtakon273 ()
Проблем не заметил. Вылетает без спроса только в главном меню, после загрузки сейва предупреждение всетаки вылазит, что в оконном, что в фуллскрине. Даже с гедосато работает. P.S. кряк не юзал, ибо лицуха.
У меня тоже лицензия и никаких кряков. Игра закрывается сразу же после нажатия ESC и никаких окошек с Да/Нет не показывается. Это окошко я увидел только выбрав оконный режим. Так что проблема есть и у многих, но тебе в данном случае повезло или ты что то в моих словах неправильно понял =)
У меня тоже лицензия и никаких кряков. Игра закрывается сразу же после нажатия ESC и никаких окошек с Да/Нет не показывается. Это окошко я увидел только выбрав оконный режим. Так что проблема есть и у многих, но тебе в данном случае повезло или ты что то в моих словах неправильно понял =)
Понял, или нет я так и ен понял ) Но суть такова (не в песок всеже) что после загрузки сейва все работает нормально. Вылет сразу идет только из меню. По крайней мере так у меня.